Partner serwisu
Drogi i autostrady

Czy kontrakty Polimeksu w energetyce są zagrożone?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
15-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Czy kontrakty Polimeksu w energetyce są zagrożone?
fot. Włodzimierz Włoch
Polimex-Mostostal nie podołał zadaniu budowy autostrad. 14 stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zerwaniu umów na budowę A1 i A4. Decyzja ta Polimeksowi przechodzącemu proces restrukturyzacji na pewno nie pomaga. Czy wpłynie na kontrakty realizowane przez spółkę w sektorze energetyki?

Polimex-Mostostal jest w konsorcjum odpowiedzialnym za budowę bloku energetycznego w Kozienicach dla spółki Enea. Wartość kontraktu to ok. 6 mld zł. Z kolei w Opolu PXM ma, wspólnie z Rafako i Mostostalem Warszawa realizować budowę dwóch bloków energetycznych dla Polskiej Grupy Energetycznej za ok. 11,6 mld zł.

Wszyscy stają na rzęsach, by Opole było realizowane

 

Jeśli chodzi o inwestycję w Kozienicach, prace idą i raczej powinny iść dalej swoim torem. – Projekt w Kozienicach biegnie zgodnie z harmonogramem, a część prac wyraźnie przyspieszyła w stosunku do pierwotnego planu – powiedział niedawno w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Wiesław Różacki, dyrektor Hitachi Power Europe na Polskę. Zaznaczył również, że sytuacja Polimeksu w żaden sposób nie wpływa na kozienicki projekt. – Projekt prowadzi Hitachi, a gwarancji udzieliło PKO, więc nie widzę żadnych zagrożeń. Co do Opola trudno prognozować, bowiem Polimex ma tam problemy z uzyskaniem gwarancji bankowych – mówi nam jeden z analityków. Czy Polimeksowi uda się pozyskać gwarancje bankowe dla projektu PGE? Jeśli nie byłoby zaangażowania ARP w ratowanie Polimeksu, to kategorycznie stwierdziłbym, że nie. Ale skoro zaangażowanie ARP jest, to sądzę, że są na to szanse. Zwłaszcza, że byłaby to trochę groteska, gdyby po wszystkich przygodach związanych z decyzjami PGE i ich późniejszym cofaniem i zaangażowaniu najwyższych oficjeli państwowych w realizację tego projektu, nie doszedłby on do skutku przez problemy firmy budowlanej, w której ratowanie zaangażowało się państwo – przekonuje.

Przypomnijmy, że Rada Nadzorcza Polskiej Grupy Energetycznej zatwierdziła niedawno program wewnętrznego finansowania dla budowy bloków w Opolu do wartości 11,6 miliarda złotych, co zdaniem spółki umożliwi rozpoczęcie prac budowlanych zgodnie z harmonogramem, czyli 1 lutego 2014 r. Budowa bloku numer 5 ma zakończyć się po upływie 54 miesięcy, a bloku numer 6 po 62 miesiącach.

– Wszyscy stoją na rzęsach, by kontrakt w Opulu był realizowany, więc nie sądzę, by cokolwiek – chociażby zerwanie umów przez GDDKiA z Polimeksem miało mieć wpływ na inwestycję. Za projekt w Opolu de facto jest odpowiedzialny jest Alstom, a sama budowa nowych bloków to absolutny priorytet dla rządu, więc nie sądzę, by miało stać się coś niedobrego – przekonuje jeden z ekspertów.

 

"Polimex-Mostostal jest w trakcie procesu głębokiej restrukturyzacji organizacyjnej i finansowej. Stoją przed nim zadania zrealizowania wielkich i kluczowych dla polskiej gospodarki kontraktów na budowę nowych bloków energetycznych w elektrowniach w Kozienicach oraz Opolu. W związku z tym Polimex-Mostostal nie może zaakceptować nadmiernie wydłużonych w czasie procedur rozliczeń finansowych z GDDKiA oraz faktu nieprzedstawienia przez GDDKiA zgodnego z prawem zabezpieczenia zapłaty za wykonane prace" – czytamy w oświadczeniu Polimeksu.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5